dinsdag 16 november 2010

Ruige binnenkomst...

Even een filmpje om van te huiveren, met onze eigen eerste herfststorm van dit seizoen net achter de kiezen.

Het haventje is Svaneke op Bornholm. Misschien is iemand van ons er al eens geweest.
Zie ook de openstaande kajuitingang (met deze golven achter) en het blok beton na binnenkomst aan stuurboord...
Ben benieuwd naar jullie commentaar! Wat vinden jullie van deze actie?
Het originele Deense filmpje staat op You Tube:

http://www.boingboing.net/2010/11/08/dainish-sailors-make.html

Vanaf de Deense versie kan je doorklikken naar "The Wooden Boat Forum"; daarop vind je Engelstalig commentaar van zeilers.

Zie ook de versie op de website van "Dumpert/Geen Stijl": het is vermakelijk om hier alle (zinnige maar vooral onzinnige) Nederlandse reacties te lezen...:

http://www.dumpert.nl/mediabase/1195221/bc62f597/moeten_we_daar_doorheen_.html

3 opmerkingen:

  1. Toch even spannend, zoiets wil ik niet meemaken (met mijn eigen boot). Vooral het laatste engelse commentaar spreekt me aan: "tegen de man op de boeg: als we te dichtbij komen moet jij afhouden!!"
    Leuk fragment
    Jur

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij stuurt goed, vol gas en wacht tussen twee brekers in, weet duidelijk wat hij doen moet. Hij kent ook de haven, je ziet dat hij weet waar hij moet zijn.

    In augustus liepen wij IJmuiden binnen met 28 knopen wind en golven minstens zo hoog als deze. Die ingang is wel een ietsje (...) breder dan deze, maar toch, de NB was perfect bestuurbaar.

    maar zo'n klein haventje zou ik nooit zo aanlopen en helemaal niet als hij onbekend is.

    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik ooit een van jullie zo zie binnenkomen, dan ga ik niet staan filmen... Ik sluit mijn ogen, doe een schietgebedje en wacht op de klap!

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen