zaterdag 25 mei 2013

Oplossing sprenkel: 2 ringen van PVC pijp met klemmen aan de zee-reling gehangen, borging met een kort lijntje.



Het linker bakskist-scharnier begaf het bij ons ook. Oorzaak: metaalmoeheid als gevolg van vering door de dempende strip. Oplossing: 
Geert heeft een scharnier gevonden waarvan de onderkant op de bovenkant van het originele scharnier past. Na montage blijft er wat speling in het scharnier waardoor het bij het openen van de bakskist kan bewegen en het metaal niet meer belast wordt. De strip is vervangen door een watervaste strip.

Bij deze mijn reacties op jullie blogs (omdat ze steeds verdwijnen):

Welkom Second Wind! Leuk dat die nu ook verkocht is. We komen elkaar vast een keer tegen op het water.

Dank Joost, Parel en Sylke voor jullie reacties op mijn blog.

Jur, de irritante reclame links zitten niet op het NBOA blog, maar op je computer. Op internet kun je instructies vinden hoe je die kunt verwijderen. 

We zijn benieuwd naar de belevenissen van de twee NB 24 schepen die aan de small ships race IJmuiden-Lowestoft deelnamen.

4 opmerkingen:

  1. Hele nette oplossing voor de sprenkel. Ik zie wel dat we een ervaren klusser in de NB gelederen er bij hebben. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ook om jullie eigen blog, vol met eerste ervaringen en DHZ-oplossingen, te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. over mijn ervaringen tijdens de Small Ships Race 2013 heb ik een verhaaltje/blog gepubliceerd op www.peteradriaan.diskstation.me/wordpress/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel, erg leuk om je verslag te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen