vrijdag 20 februari 2015

Wolken in het polyester?

Al veel is gesproken over de wolken in het polyester. Nadat ik Parel afgelopen week opgepoetst heb viel het me op dat de wolken en vlekken die er aanvankelijk in zaten voor een groot deel verdwenen dan wel gecamoufleerd waren. Nog wel zichtbaar maar wel glanzend.
Ik "polijst" de doffe en bekraste stukken altijd eerst met "Commandant" uit de autowinkel. Een polijstmiddel wat ik met een roterende poetsschijf op de boormachine gebruik. Daarna met een Starbrite "Glanshersteller zonder was". Een reinigingsmiddel wat ook kalkaanslag verwijderd. Dit doe ik met  een vlakschuurapparaat waar omheen ik een  microvezel doek met plakband heb vastgemaakt. Dat poetst heel aardig. Daarna Starbrite "Marine Polish met PTEF". Ook met de schuurmachine met doek er om.
Ik wil niet beweren dat dit de ideale combinatie van poetsmiddelen is, wellicht kan het nog optimaler maar  ik was in ieder geval blij verrast met het resultaat.
 Klein detail: de boot die je in mijn romp gespiegeld ziet, mijn buurman dus, is de Noordkaper van Joost Overmars, bij sommigen nog wel bekend.
Mocht iemand het ook willen proberen, veel succes.

Jur
"Parel"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten